16 Nisan 2017 Pazar

1/48 I M4A3E8 I HobbyBoss


İzmir'de HobbyTime şubesinde görüp aldığım bir kiti yapmaya karar verdim. İlk defa HobbyBoss markalı bir kiti yapacaktım. 1/48 boyutunda olan bu kit Kore'de kullanılan bir Sherman örnek alınarak yapılmıştı. Sherman tankını en güzel 1/48 boyutunda yapıldığını düşünüyorum. Bu nedenle bu tankın yapımına çok heves ederek başladım.


Öncelikle kit çok güzel etched parçalar içeriyordu. Minik minik de olsalar yapması çok zevkli oldu bu parçaları. Kit boyutuna rağmen oldukça fazla detay içeriyordu. Bu da yapım aşamasını daha zevkli hale getirdi benim için.


Tankın gövdesinin alt parçasını öncelikle boyadım. Üst kısımda boya olarak 2 farklı renk kullanacağımdan böyle bir tercih yaptım. Elimde olive drab olmadığından kendim farklı boyaları karıştırarak elde etmeye çalıştım.


Bu boyutta tüm ucu açık olması gereken yerlerin delinmesi gerekiyor. Bu oldukça önemli bir ayrıntı. Ben de el matkapıyla öncelikle tarette yer alan makineli tüfeğin ucunu açtım.


Ne kadar küçük olursa olsun tüm silahlarının ucunun açık olması lazım. Gövdeye sabit makineli tüfeğin de ucunu açtım. Sonrasında matkapla oyduğumuz yere biraz Tamiya'nın ince yapıştırıcısından sürersek güzel bir görünüm sağlıyor.


Tankın kamuflaj boyasına sarı renk ile başladım. Bu tankın ilginç bir kamuflajı olduğundan böyle çok fazla görmediğimiz bir renkle tankı boyadım. Daha sonra bu bölgeye değişik dekaller uygulayacağım.


Sarı kısımlar bittikten sonra geri kalan kısımları yine kendi elde ettiğim olive drab ile boyadım. Aslında olive drab daha çok kahverengiyle yeşil karışımına benzeyen bir renk. Ben bunu elde etmek için NATO olive ile yeşili karıştırdım. 


Gövdenin boyama işlemi bittikten sonra tarete geçtim ve ön kısmını yine sarı renkle boyadım. Daha sonra elde ettiğim renk karışımıyla taretin arka kısmını boyadım. Böylece tüm tankın boyama işlemini de bitirmiş oldum.


Boyama bittikten sonra tankın üzerinde yer alan çok sayıda detayın boyamasını yaptım. Çoğunluğu aslında tankın kamuflaj renginde olsa da ben kontrast yaratsın diye farklı renklerde boyamayı tercih ettim.


Tankın namlu ucuna is lekeleri yaptım. Yine namlunun bittiği yerde kanvası haki renkte boyadım. Üstte yer alan makineli tüfek ve anteni boyayarak boyama işlemini tamamen bitirdim. 


Bu aşamadan sonra tankın en belirgin özelliği olan ön taraftaki canavar yüzü dekalini ve gözlerini yerine yerleştirdim. Aslında biraz daha sola doğru olması gerekirdi. Ama yerine tam oturtamadığımdan hafif kenara doğru kaydı dekal.


Dekallerden sonra sarı kısımların üzerine siyah renkle çizgileri yaptım. Siyah çizgilerin arasına turuncu renkte ufak çizikler attım. Bu şekilde kamuflajın da tüm aşamaları bitmiş oldu.


Tankın boyamasını bitirip üzerinde yer alan malzemeleri hazırlamaya başladım. Üzerinde yer alan battaniye, çanta gibi eşyaların boyut olarak biraz küçük kaldığını düşünüyorum. Tankın üzerini kesinlikle kapatmadılar. 


Varilleri siyah renkte, çanta ve battaniyeleri ise yeşille boyadım. Ama keşke haki boyasaydım. Tankın arka tarafı çok koyu ve monoton kaldı bu haliyle. Variller de kahverengi boyanabilirdi. Bundan sonra aklımda olması gereken bir konu bu.


Tankın tüm işlemleri bittikten sonra vernikledim ve yıkama işlemine geçtim. Yıkama işlemini biraz fazla koyu yapmışım. Sarı kısımlarda çok fazla boya birikimi oldu. Eskiden hiç sevmesem de artık en favori aşama yıkama aşaması oldu benim için.


Yıkama bitip tank kuruduktan sonra mat vernik attım ve tankı tekrardan kurumaya bıraktım. Eskitme aşaması geldiğinde tankın yapımına biraz ara verdim. Ama bu arayı aşırı uzatınca biraz tanktan da soğumuş oldum. 


Öncelikle tankın tekerlek kısımlarına tozlanma yaptım. Kenarlara biraz çamurlanma yaptım. Aslında referanslarda bu tank çok fazla tozlu gözüküyordu. Ama ben bu haliyle bırakmayı uygun gördüm.


Tankın paletlerine tozlanma yaptıktan sonra kenar kısımlara da paslı akıntılar yaptım. Sonrasında eskitmeyi çok uzatmadan bitirdim. Aslında ara vermesem çok daha güzel bir bitiş olabilirdi. Ama sıkılmıştım ve bu halde tankı bitirdim.


Aslında çok güzel bir kit ve dekal seti vardı elimde. Ama uzun süre ara verince tanktan soğudum. Bundan sonra yapım aşamaları arasında boşluk vermemeyi planlıyorum. Bu tanktan da böyle bir ders çıkartmış oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder